wilairatkirin@gmail.com

Statistics Statistics
10049
Online User Online1
Today Today5
Yesterday Yesterday0
ThisMonth This Month99
LastMonth Last Month185
ThisYear This Year416
LastYear Last Year1,639

 

การนำเสนอผลงาน

Kirin, W., Poolsap, P. & Plongthong, J. Developing Chinese students’ Thai reading 

abilites using Extensive Reading Promotion. The 4th NPRU national academic conference: Asean session, 12-13 July, 2012.  Nakhonpathom Rajabhat University.

Kirin, W.  Promoting Extensive Reading among Chinese students learning Thai as a

foreign language. 3rd International science, social science, engineering and energy Conference, Nakhon Pathom, Thailand, 2-5 February, 2012.

Kirin, W. Improving Thai students’ writing ability through reading. LIA International conference: World Englishes across Cultures, Bali, 28-30 April, 2010. 

Kirin, W. Engaging EFL learners in reading online to support worthwhile language acquisition.  

          GLoCALL 2009 International conference, Chiang Mai, Thailand, December 8-11, 2009.

Kirin, W. Extensive reading: Does it work with low-motivation EFL learners? The 7th Asia TEFL

          & 29th Thailand TESOL International conference, Bangkok, Thailand, August 7-9, 2009.

Kirin, W. Enhancing low-ability EFL learners’ reading ability and motivation to read. The 7th

Malaysia international conference on English language teaching (MICELT 2008), Seremban, Malaysia  12-14 May 2008.

 

บทความตีพิมพ์

วิไลรัตน์ คีรินทร์. (2556). บทเรียนท้องถิ่นภาษาอังกฤษเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านและการเขียนสำหรับ

นักเรียนในเขตอำเภอสามพราน จังหวัดนครปฐม. วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยศิลปากร ปีที่ 10 ฉบับที่ 2 (พฤศจิกายน 2555-มีนาคม 2556).

มลทิชา เกตุมณี และวิไลรัตน์ คีรินทร์. (2556). การพัฒนาแบบฝึกเสริมทักษะการอ่านเพื่อความเข้าใจจาก

นิตยสารภาษาอังกฤษสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนวัดหนองเสือ (ประชาอุทิศ) จังหวัดราชบุรี. วารสารวิชาการมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์. มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม ปีที่ 4 (8) (กรกฏาคม-ธันวาคม). หน้า 57-69.

อัมพันธ์ ดอกเตยและวิไลรัตน์ คีรินทร์. (2556) การพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้น

มัธยมศึกษาปีที่ 3 โดยใช้หนังสือจัดระดับ. วารสารวิชาการมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์. มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม ปีที่ 4 (8). (กรกฏาคม-ธันวาคม). หน้า 96-107.

ปราณี สุทธิพงษ์เกียรติ และ วิไลรัตน์ คีรินทร์. (2555). การพัฒนาแบบฝึกเสริมการอ่านภาษาอังกฤษเรื่อง

ท้องถิ่นนครปฐมสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตกำแพงแสน. วารสารสังคมศาสตร์วิจัย. ปีที่...ฉบับที่...(เดือน)

Somchit Sengphasitsay และ วิไลรัตน์ คีรินทร์. (2555). การพัฒนาชุดกิจกรรมเสริมการสอนอ่าน

ภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจเรื่องเมืองมรดกโลกหลวงพระบาง สำหรับนักศึกษาวิทยาลัยครูหลวงพระบาง สาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว. วารสารราชภัฏตะวันตก.

Sapaphon, K. & วิไลรัตน์ คีรินทร์. (2555). การพัฒนาความสามารถด้านการอ่านจับใจความภาษาอังกฤษ

ของนักศึกษาเอกภาษาอังกฤษที่วิทยาลัยครูหลวงพระบางที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือบูรณาการการอ่านและการเขียน. การประชุมวิชาการระดับชาติ มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม ครั้งที่ 4, 12-13 กรกฏาคม 32555. หน้า127-128.

Kirin, W., Poonsook, P. & Plongthong, J. (2011). Promoting Extensive Reading among Chinese

          students learning Thai as a foreign language. Science Direct Database.

Kirin, W. & W. Punchalee. (2010). A comparative study of reading ability and motivation of

undergraduates when engaged in high and low amounts of extensive reading. วารสารมนุษยศาสตร์มหาวิทยาลัยนเรศวร.  ปีที่ 7 (มิถุนายน-กันยายน). pp. 85-97.

Kirin, W. (2010). Effects of extensive reading on students’ writing ability in an EFL class. The

          Journal of Asia TEFL, 7(1), 285-308.

Kirin, W. (2010). Improving Thai learners’ writing ability through reading. A Compilation of

          Submitted Abstracts and Full Paper: World Englishes across Cultures. Pp. 142-147.