แนวการจัดการเรียนรู้
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ โปรแกรมวิชา ภาษาอังกฤษ
รหัสวิชา 1500118 ชื่อวิชา ภาษาอังกฤษสำหรับวิทยาศาสตร์ 2
จำนวนหน่วยกิต 3(3-0-6) English for Science 2
หลักสูตร ศิลปศาสตร์ ประเภทของรายวิชา วิชาพื้นฐาน
อาจารย์ผู้รับผิดชอบรายวิชา โปรแกรมวิชาภาษาอังกฤษ
อาจารย์ผู้สอน ณัฐกฤตา บุญบงกชรัตน์
รหัสอาจารย์ - E-mail : - Tel : -
ภาคการศึกษา/ชั้นปีที่เรียน 2/2555
รายวิชาที่ต้องเรียนมาก่อน -
รายวิชาที่ต้องเรียนพร้อมกัน -
สถานที่เรียน มหาวิทยาลัยราชภัฎนครปฐม
จุดประสงค์การเรียนรู้
Students are able to:
คำอธิบายรายวิชา
To develop students’ integrated skills in English Communication for Science. The course includes understanding technical and scientific vocabularies; taking notes; describing diagrams, systems and features; writing sentences from given notes, writing emails and letters; etc. It is also designed to develop a variety of reading strategies through authentic texts.
กำหนดแผนการจัดการเรียนรู้
สัปดาห์ที่ |
หัวข้อ/รายละเอียด |
จำนวนชั่วโมง |
กิจกรรมการเรียน การสอน สื่อที่ใช้ (ถ้ามี) ชิ้นงาน/วิธีการประเมิน |
ผู้สอน |
1-2
|
Key to success Unit 1 What is being defined? |
6 |
-Introduction of the course. - Match the pictures with the definitions. - Self study about making a definition - Identify which is a definition - Identify the parts of definition - Put in the missing information in the table - Listen and fill the missing information - Write different patterns of definition Read the passages and answer the questions |
|
3-4 |
Unit 2 How can objects be classified? |
6 |
-Identify the group of objects - Self study about making classification - Write the diagram - Write classifications from the diagram - Read and listen to the passages and write the diagrams |
|
สัปดาห์ที่ |
หัวข้อ/รายละเอียด |
จำนวนชั่วโมง |
กิจกรรมการเรียน การสอน สื่อที่ใช้ (ถ้ามี) ชิ้นงาน/วิธีการประเมิน |
ผู้สอน |
5-6 |
Unit 3 How things are similar or different? |
6 |
- Look at the pictures and complete the sentences - Self study about making comparison and contrast - Complete the sentences using comparative and superlative - Look at the bar and answer the questions - Read the passages, answer the questions and complete the table |
|
7-8 |
Unit 4 Why is equipment faulty? |
6 |
- Look at the pictures and answer the questions - Self study about stating cause and effect - Identify cause and effect in the sentences - Match causes and effects - Write sentences stating causes and effects - Read the passages and answer the questions - Complete diagram and table |
|
9-10 |
Midterm test |
- |
Take midterm test |
|
สัปดาห์ที่ |
หัวข้อ/รายละเอียด |
จำนวนชั่วโมง |
กิจกรรมการเรียน การสอน สื่อที่ใช้ (ถ้ามี) ชิ้นงาน/วิธีการประเมิน |
ผู้สอน |
11-12 |
Unit 5 How to operate the equipment |
6 |
- Listen to the passage and answer the questions - Self study about giving instructions - Match the pictures with instructions - Complete the table - Rearrange the instructions - Complete the conversation |
|
13-14 |
Unit 6 How things are made |
6 |
- Discuss the questions - Listen to the passage and complete the missing information - Self study about describing process - Rewrite the sentences into the passive - Complete the description - Complete the diagram - Identify the passive sentences - Read the passages and answer the questions |
|
15-16 |
Presentation projects |
6 |
- Present the projects |
|
17-18 |
Handle the exhibition |
6 |
- Show and present the science exhibition |
|
19-20 |
Final Examination |
- |
Take the final exam |
|
การวัดและประเมินผล
การประเมิน |
งานที่จะใช้ประเมินผลผู้เรียน |
สัปดาห์ ที่กำหนด |
สัดส่วนของการประเมินผล |
|
(1) |
สอบ |
|
|
|
|
|
- สอบกลางภาค |
สัปดาห์ที่ 9-10 |
20% |
|
|
- สอบปลายภาค |
สัปดาห์สุดท้าย |
30% |
(2) |
การเข้าชั้นเรียน |
ตลอดเทอม |
10% |
|
(3) |
การนำเสนอและนิทรรศการ |
ตลอดเทอม |
20% |
|
(4) |
งานที่ได้รับมอบหมายในและนอกชั้นเรียน |
ตลอดเทอม |
20% |
เกณฑ์การประเมินผล
80 - 100 = A
75 - 79 = B+
70 - 74 = B
65 - 69 = C+
60 - 64 = C
55 - 59 = D+
50 - 54 = D
0 - 49 = E
เอกสารและตำราหลัก
English for Science and Technology
เอกสารและข้อมูลสำคัญ
-
เอกสารและข้อมูลแนะนำ
-