แนวการจัดการเรียนรู้
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ โปรแกรมวิชา ภาษาอังกฤษ
รหัสวิชา 1551109 ชื่อวิชา การเชื่อมโยงองค์ประกอบในการอ่าน
จำนวนหน่วยกิต 3(3-0) A Discourse Approach in Reading
หลักสูตร ศิลปศาสตร์ ประเภทของรายวิชา วิชาเอก
อาจารย์ผู้รับผิดชอบรายวิชา โปรแกรมวิชาภาษาอังกฤษ
อาจารย์ผู้สอน ณัฐกฤตา บุญบงกชรัตน์
รหัสอาจารย์ - E-mail : - Tel : -
ภาคการศึกษา/ชั้นปีที่เรียน 2/2555
รายวิชาที่ต้องเรียนมาก่อน -
รายวิชาที่ต้องเรียนพร้อมกัน -
สถานที่เรียน มหาวิทยาลัยราชภัฎนครปฐม
จุดประสงค์การเรียนรู้ เพื่อให้นักศึกษา
คำอธิบายรายวิชา
The concept of how continuous texts fit together and the significance of discourse markers with attention to the development of theme in types of texts, including narration, description, comparison, definition, classification, exemplification, cause-effect and problem solving. Reading for main ideas and details in longer texts.
กำหนดแผนการจัดการเรียนรู้
สัปดาห์ที่ |
หัวข้อ/รายละเอียด |
จำนวนชั่วโมง |
กิจกรรมการเรียน การสอน สื่อที่ใช้ (ถ้ามี) ชิ้นงาน/วิธีการประเมิน |
ผู้สอน |
1-3
|
Key to success Unit 1 Recognizing Word Meanings/Definition |
9 |
-Introduction of the course. - Self study about the analyzing word parts - Identify word parts - Add prefix and suffix - Guess the meanings of words using context clues - Find the meaning of words using a dictionary |
|
4 |
Unit 2 Discourse Markers
|
3 |
- Self study about discourse markers - Present about discourse markers |
|
5 |
Unit 3 Topic of Paragraph |
3 |
- Self study about what the topic is, how to find them in the paragraph and examples - Choose the best topic |
|
6 |
Unit 4 Main Idea and Supporting Details |
3 |
- Self study about what the main idea is, how to find them in the paragraph and examples - Find the main idea of each paragraph |
|
7 |
Unit 5 Narration |
3 |
- Self study about narration; chronological expressions, narrated and natural order - Read the texts and do exercises |
|
สัปดาห์ที่ |
หัวข้อ/รายละเอียด |
จำนวนชั่วโมง |
กิจกรรมการเรียน การสอน สื่อที่ใช้ (ถ้ามี) ชิ้นงาน/วิธีการประเมิน |
ผู้สอน |
|
||
8 |
Unit 6 Description |
3 |
- Self study about figure of speech and description; types, imagery, dominant impression, order - Present to the class |
|
|
||
9-10 |
Midterm test |
- |
Take midterm test |
|
|||
11 |
Unit 7 Comparison |
3 |
-Self study about comparison, contrast and surprise - Find the marker of comparison - Choose the comparison sentences |
|
|||
12 |
Unit 8 Classification |
3 |
- Self study about classification - Do exercises |
|
|||
13 |
Unit 9 Exemplification |
3 |
- Self study about exemplification and charts - Do activities |
|
|||
14 |
Unit 10 Cause and Effect |
3 |
- Self study about cause and effect; condition, cause-result and purpose - Identify the cause and result of each sentence - Do activities |
|
|||
15-16 |
Unit 11 Problem-Solving |
6 |
- Self study about problem solving; goals, solution, general guidelines -Group presentation |
|
|||
17-18 |
Project Presentation |
6 |
- Present projects |
|
|||
19-20 |
Final Examination |
- |
Take the final exam |
|
|||
การวัดและประเมินผล
การประเมิน |
งานที่จะใช้ประเมินผลผู้เรียน |
สัปดาห์ ที่กำหนด |
สัดส่วนของการประเมินผล |
|
(1) |
สอบ |
|
|
|
|
|
- สอบกลางภาค |
สัปดาห์ที่ 9 |
20% |
|
|
- สอบปลายภาค |
สัปดาห์สุดท้าย |
30% |
(2) |
การเข้าชั้นเรียน |
ตลอดเทอม |
10% |
|
(3) |
การนำเสนอ |
ตลอดเทอม |
20% |
|
(4) |
งานที่ได้รับมอบหมายในและนอกชั้นเรียน |
ตลอดเทอม |
20% |
เกณฑ์การประเมินผล
80 - 100 = A
75 - 79 = B+
70 - 74 = B
65 - 69 = C+
60 - 64 = C
55 - 59 = D+
50 - 54 = D
0 - 49 = E
เอกสารและตำราหลัก
1551109 การเชื่อมโยงองค์ประกอบการอ่าน
เอกสารและข้อมูลสำคัญ
-
เอกสารและข้อมูลแนะนำ
-